Godkväll

Vaknade upp imorse och det var iskallt, förutom under täcket. Det slutade med att jag nästan kom försent. Luciatåget var fint. Jag minns när jag gick luciatåg, sista året var jag tomte om jag minns rätt. Min outfit var ett rött linne, gråa mjukisar och tomteluva. Japp. Så kan det gå haha. Jag kan väl försvara mig med att säga att jag bara var 15...?
Jag satt med bror min och bestämde färdigt alla julklappar för iår. Det blev bra, tycker jag. Vi klickade hem en del saker från nätet och de sista sakerna ska jag köpa imorgon och nästa vecka när lönen kommit. Tyvärr kan jag nog inte skriva en enda grej här. Men så får det vara. Jag tror alla blir glada över mina klappar iallafall.

Jag är trött som en gnu. Åt alldeles förmycket middag. När jag kom hem stod mannen och gjorde egen klyftpotatis, fläskkarré och en sallad med olika blad, feta och vinägrett. Jag slängde ihop en svampsås till som blev underbar. Hursomhelst, jag åt alldeles förmycket. Jag åt mer än honom. Haha. Hamnade i matkoma och var tvungen att tvinga mig upp ur sängen där jag parkerade för att ställa in potatisen i kylen. Iochmed det blev jag pigg och hoppas nu att jag får sova ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0